Sider

onsdag 7. november 2012

overload


Så. Hva gjør du når du har grublet på samme oppgave i 2,5 uke uten å komme frem til noe? Jeg bare "Bildet mitt skal handle om kjøttindustrien." og læreren bare "Hva skal du ta bilde av da?" Jeg bare.. Så langt har jeg ikke kommet. Eller. Jeg har kommet med ideer. Bare ingenting som er bra nok.

Så ja. Hva gjør man?



Prokastinerer. Som en ekte student.

Prokastinering er, i mitt vokabulær, det samme som å stalke folk på Facebook. Gjerne folk jeg ikke aner hvem er. Broren til kjæresten til den felles venninnen til han som gikk i klassen min på videregående, men som jeg kanskje ikke hadde sagt hei til på bussen. Ikke spør meg hvorfor.

Men det slo meg, i dag, at det er rart hvordan vi alltid tar masse bilder av oss selv og legger det ut på internett. Ikke alle. Men mange. Mesteparten. Du vet du har gjort det. Ikke lyv.

Så tenkte jeg.

Kanskje jeg skal ta et bilde av meg selv som ser litt skeptisk ut og kommentere dette med at det er så rart at folk legger ut masse bilder av seg selv?

Så innså jeg hvor feil det ble.

Men så gjorde jeg det allikevel.


Hva har jeg lært om meg selv i dag?
- Når jeg ser dette bildet av meg selv, uten sminke og med roser i kinna, så skjønner jeg hvorfor folk alltid spør meg om leg når jeg skal kjøpe røyk.


Ingen kommentarer: